Analüüsi ajaveebiartiklis üht tarkvara arendus- ja üht ärimudelit mõne konkreetse projekti näitel

 Ärimudel Spotify:

Spotify on muusika ja video voogedastuse platvorm, mis põhineb “freemium” ärimudelil ehk kasutaja saab ise otsustada, kas kasutata tasuta või tasulist (preemium) teenust. Antud platvorm võimaldab kasutada pea kõiki oma teenuseid tasuta, kuid selle tõttu tuleb kliendil/kasutajal ohverdada kasutajamugavuses (pidevad reklaamid, muusika halvem kvaliteet, piiratud muusika skippimine). Makstes iga kuu aga teatud kindla summa on võimalik nendest lahti saada. Tänu sellele, et spotify pakub ka tasuta versiooni on 2020 aasta seisuga neil 144 miljonit aktiivset kasutajat, kellest ligi 70 miljonit kasutavad tasulist ehk preemium teenust. 


Arendusmudel Apple:

Arvatavasti ei vaja tehnoloogiafirma Apple pikemat tutvustus. Nende arendusmudel põhineb väledal ehk agiilsel mudelil (põhiliselt scrum).

  • väikesed meeskonnad ja suured meeskonnad, mis saab jagada väiksemateks tiimideks. Optimaalne meeskonna liikmete arv vastavalt scrumile on on 2-12 inimest. Näiteks kirjutasid IPadi jaoks Safari brauseri koodi ainult kaks inseneri.

  • Vastutus. See pole lihtsalt sõna, kõik punktid on kirjutatud vastavalt DRI (otseselt vastutav isik) põhimõttel. Nii on kõik selge, alates keerukatest funktsionaalsetest inseneri tehnilistest ülesannetest kuni omandiõiguste küsimusteni.

  • Apple tootearendus koosneb tootearendusest, projekteerimisest, loomisest ja testimisest. Tootejuht toob beetaversiooni Hiinast Cupertinosse testimiseks ja kui midagi valesti läheb, kordub kogu protsess uuesti. 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Juhitüübid

Suured läbikukkumised